Cucur Ayam by EkaTikah

Dayana Zahari | Thursday, July 09, 2015 | 8Comments |
I want to park this cucur ayam recipe by Eka Tikah here, because it seems really unique!
Cara pembuatannya sama seperti buat cucur biasa dan ianya sangat mudah. Cuma cucur ini tidak menggunakan tepung, malah digantikan dengan isi ayam kisar. Bahan-bahan sampingan yang lain pula seperti carrot dan bawang merah dipotong dadu, cili dihirils halus, sebiji telur, secubit black paper dan secubit garam sebagai penambah perasa. Gaulkan kesemuanya sekali dan goreng di dalam minyak yang panas sehingga kekuning-kuningan. P/s: Ada orang guna daun bawang dan daun sup. Kita ni tak berapa suka. Jadinya digantikan dengan carrot. Makan ikut selera sendiri baru puas. Heee (Eka Tikah, 2015)

Just look at that delish food! 
For full recipe and blog entry: CLICK HERE

8 comments:

  1. Sedapnya..Nak kena cuba jugak ni nampaknya :)

    ReplyDelete
  2. serius nampak sedap ! tak pernah buat lagi, tapi rasa dia mesti macam nugget kan?

    ReplyDelete
  3. Hehe. senangkan? cubalah buat. nnt share mcm mne rasanye. ^^
    *tq dayana share post kite ^^ *

    ReplyDelete

Take some time and leave a comment, I greatly appreciate it.

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Dayana Zahari | Design by #KieraRashidDesign